A Náksi vs. Brunner - Csak egy nap van c. sláger gondolatát idézve elárulom a nagy titkot.
Az a haditerv, hogy Lada típusú gépjármű, Lada típusú motorjára egy turbófeltöltő kerül felszerelésre úgy, hogy az jó is legyen. Kezdésnek egy fél-amatőr, amolyan olcsósított megoldáson kell gondolkodjunk, ahol kiderül, hogy életképes-e a dolog. Módosítandó alkatrészek végtelenje áll a listán, melyek közül néhányat megemlítek a tisztánlátás végett;
- Forgattyús mechanizmus; 21011 motortömb, gyári főtengely, hajtórúd, használt Audi dugattyúk. Furat 81 mm, löket 80 mm.
- Hengerfej; gyári
- Turbófeltöltő; kínai gagyinak mondott szerkezet. Úgy vélem arra legalább jó lesz, hogy kiderüljö a hűtő-, kenőrendszere működik-e.
- Üzemanyag-ellátó rendszer; hengerenkénti befecskendezés Megasquirt motorvezérlővel.
- Kenőrendszer; növelt szállítási kapacitású olajszivattyú, dugattyúfenék olajzás, olajhűtő.
- Vezérműtengely...
- ....
- ..
- .
Jelenleg alkatrészbeszerzés zajlik vadul, melynek gátat csak a pénztárca szab. A végét nincs ember e Földön, ki látná..
Konkrétan kitűzött kW és Nm értékekről nem beszélek, mert azok nem-teljesülése felér egy kudarccal is, és azt ország-világ előtt nem merném felvállalni. Ha ~1bar töltőnyomás mellett ez a konfiguráció képes 3 házkört megtenni, megérte...