HTML

Kormosadi Művek

Friss topikok

  • Judith Szólás Simmons: Nekem is van egy Mitsubishi 3000GT SL 1998-as. Meg kint van Californiaban, de szeretnem behozni ... (2018.04.17. 11:02) 0. Miért is?
  • M2,5: Turbós verzió: 1994-től 320 lóerős lett, hatsebességes váltóval, 425 Nm nyomatékkal. A tengelyterh... (2013.11.03. 20:41) 5. 3000 GT

Címkék

5. 3000 GT

Kormos Ádám 2013.03.11. 14:23

Meglátásom szerint erős globális homály övezi a Mitsubishi 3000 GT típusát, azért összeszedtem pár műszaki  paramétert. Íme;

 Az 1989-es Tokyo Motor Show-n bemutatott Mitsubishi HSX koncepció autó sikerre révén döntött úgy a Mitsubishi gyár, hogy az akkori japán sportautók (Mazda RX-7, Toyota Supra, Nissan 300ZX) riválisaként piacra dobja a 3000GT-t.A Japánban Mitsubishi GTO-ként, az államokban Dodge Stealth-ként ismert autót két féle felszereletséggel lehetett kapni; összkerékhajtással, turbófeltöltővel, valamint elsőkerékhajtással, szívó motorral.

Technikai felszereltsége megelőzte korát, amit a beépített rendszerek sokasága is igazol; összkerékhajtás, ABS, összkerék kormányzás, állítható futómű, digitális klíma, CD lejátszó, légzsák, aktív szárny, tempomat, aktív kipufogórendszer. Először 1994-ben, majd később 1997-ben is átesett „ráncfelvarráson”. Végül 1999-ben az alacsony eladásokra hivatkozva a Mitsubishi megszűntette a gyártást.

Az eladási adatok szerint – A Dodge Stealth-t is belevéve - összesen 151,454 db-ot gyártottak, melyekből 15,539 db volt összkerékhajtásos, feltöltős. Magyarországon mai napig fellelhető pár tucat példány.

meretek.png

Geometriai méretek:

1 hossza: 4580mm,

7 túlnyúlás elöl: 1060mm

2 szélessége: 1840mm,

8 túlnyúlás hátul: 1050mm

3 magassága: 1285mm

9 hasmagasság 145mm

4 tengelytávolság: 2470mm

10 12.1

5 nyomtáv elöl: 1560mm

11 16.5

6 nyomtáv hátul: 1580 mm

 

 

Tömeg:

tengelyterhelés (első/hátsó)

menetkész tömeg: 1720kg

920kg/800kg

megengedett össztömeg: 2050kg

1110kg/940kg

 

Motor: 6G72- 60 fokos hengersorszögű, 6 hengeres V motor elől keresztben elhelyezve; összlökettérfogat 2792 cm3; DOHC vezérlés, 24 szelep; elektronikus multi-point befecskendezési rendszer; twin turbó (2db TD04)

motor.png

Maximális teljesítmény: 210kW (6000 1/min); Maximális nyomaték: 410Nm (2500 1/min)

Hajtás: összkerékhajtás: vákuumos rásegítővel ellátott, hidraulikus működtetésű, tányérrugós tengelykapcsoló; 5 fokozatú, kézi kapcsolású, előrementben és hátramenetben is szinkronizált váltó; első és hátsó tengely közti nyomatékosztás viszkó rendszerű;

 Hátsó: kardántengely; differenciálművel egybeépített haránthajtómű; viszkó rendszerű, belső súrlódású kúpkerekes differenciálmű; féltengelycsukló belső oldalon Tripode rendszerű, külső oldalon homokinetikus (Birfield).

 Első: kúpkerekes differenciálmű; féltengelycsukló belső oldalon Tripode rendszerű, külső homokinetikus (Birfield)

Futómű: ECS rendszer (Electronic Control Suspension): Automatikusan szabályozott a lengéscsillapítók csillapító ereje (lágy, közepes, kemény) a vezetési körülmények valamint az útburkolat függvényében. Két féle szabályzási mód: Sport, Tour;

Elöl: McPherson rendszerű, stabilizátorral kiegészített, csavarrugós;

Hátul Weissach-típusú felfüggesztés, csavarrugóval, stabilizátorral.

Elöl, hátul segédkeretes beépítés, a sorozatgyártás megkönnyítése céljából.

Kormányzás: 4WS rendszer (4-Wheel Steering):

 Első: fogasléces rendszerű, hidraulikus szervo-rásegítéssel működő kormányrendszer; nyomása vezérli a hátsó kört.

 Hátsó: kettős működésű hidraulikus munkahenger, differenciál-hajtómű által hajtott szivattyú, vezérlő szelep; kerekek kormányzási szöge függ a sebességtől, oldalirányú gyorsulástól; maximális kormányzási szög: 1.5 fok.

Fékek: ABS rendszerrel; vákuumos fékrásegítővel; hátsó fékkörben nyomásvezérelt fékerő-szabályzóval.

 Elöl: belső hűtésű tárcsafékek, négy dugattyús fix féknyereggel;

Hátul: belső hűtésű tárcsafék úszónyerges rendszerű egy dugattyús féknyereggel, külön dobfék rendszerrel a kéziféknek;

Karosszéria: önhordó, 3 ajtós, 4 üléses

Egyéb adatok: gyorsulás 100km/h sebességre:  5.9mp, maximális sebesség: 250 km/h (szabályozott)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kormosadi.blog.hu/api/trackback/id/tr365127749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M2,5 2013.11.03. 20:41:49

Turbós verzió: 1994-től 320 lóerős lett, hatsebességes váltóval, 425 Nm nyomatékkal.
A tengelyterhelés nem stimmel, az eleje ennél nehezebb, a háta könnyebb. A gyorsulási adat a '94-től gyártott hatsebességes modellre, a teljesítmény adat a korábbi ötsebességesre vonatkozik. A nyomatékadatnál a kettő keveredik: a nyomaték mértéke a korábbié, a hozzátartozó fordulatszám a későbbié.
Hát így elsőre ennyi:)
süti beállítások módosítása